Sunday, November 26, 2017

Enhörningstårta

Ännu ett födelsdagskalas har passerat, min brorsdotter fyller ett imorgon men vi firade henne redan idag. Ingen beställningstårta denna gång, men jag erbjöd mig själv att baka för en gångs skull.
Ljus botten (sex våningar), fylld med rårörda hallon och choklad-kaffefrosting. Tårtan täcktes in med en annan frosting bestående av florsocker, smör, färskost och vit karamellfärg. Den frostingen som lämnade över, färgade jag i olika färger och spritsade ovanpå. Hornet, ögonen och öronen är gjorda i sockerpasta.
Krävdes inga större ansträngingar denna gång, fuskade med att köpa tårtbottnen. Gjorde hornet och öronen kvällen före, då jag också fyllde tårtan. Däremot blev det en hel del disk och det gick åt flera spritspåsar (brukar använda engångs).

No comments:

Post a Comment