Sunday, June 18, 2017

En födelsedagspresent åt en blivande treåring - Klätterställning

Varenda år frågar den närmaste familjen vad pojkarna vill ha i födelsedagspresent. En treåring och en ettåring vet nog inte riktigt vad de vill ha och med tanke på att vi redan har huset fullt med leksaker övervägde vi att investera i en bättre födelsedagspresent som inte nödvändigtvis tar så mycket plats inomhus. Efter mycket funderande fram och tillbaka blev det en klätterställning av märket Jungle Gym, just denna modul heter Jungle Villa.
Gjorde lite efterforskningar innan jag beställde paketet, och blev rätt förvånad att det uttryckligen stod att man skulle såga till delarna själv. Inga mätningar var gjorda och alla hål ska borras själv. Och när paketet kom? Jo, det var en hög med bräder och ett instruktionshäfte. Måtten på bräderna var ändå något ditåt, men blev nog en hel del att såga iaf. 
En annan sak jag inte hade upptäckt före jag gjort beställningen var att klätterställningen skulle ankras i marken med hjälp av cement, 320 kg cement för att vara exakt. Eftersom att jag har en cementblandare så är det ju ingen stor sak att blanda såna mängder cement, men detta hade varit ett rejält bakslag om jag inte hade haft den.
Är jag ärlig så måste jag nog säga att jag hade mina tvivel, men när klätterställningen väl var monterad och pojkarna fick se den, försvann också de sista tvivlen.
På förpackningen stod det att monteringen tar 16 timmar för två personer, och det stämmer nog ganska långt. Jag hade hjälp av både min man och min svärfar.
Och nästa helg blir det kalas!

No comments:

Post a Comment