Saturday, October 8, 2016

Virkad Edith matta

Tack vare långa väntetider och youtube har jag lärt mig virka mönster. För att testa mina nya kunskaper valde jag att börja med något lätt dvs. Edith - Virkad DROPS rundmatta. Men istället för att använda DROPS garn, använde jag trikågarn.
Även om jag i teorin lärt mig virka så har jag ju gjort det på engelska, att sedan läsa av ett svenskt mönster var dock något helt annat. Men när man väl kommit igång, gick resten av bara farten. 

Det gick åt lite mer än 1 kg trikågarn och jag använde virknål 8. Virkandet i sig tog inte lång tid, men virknålen brände lite i händerna redan efter någon timme, kan bero på att jag har en tendens att virka (och sticka för den delen) väldigt spänt.
Ett bra nybörjarprojekt som inte tar så länge att virka.

No comments:

Post a Comment