Saturday, July 23, 2016

Gör en enkel nåldyna av en barnmatsburk

Har tidigare också gjort nåldynor av barnmatsburkar men denna gång gjorde jag det verkligen enkelt för mig.


För att göra nåldynan behövs tyg (en cirkel med diameter på ungefär 11,5 cm), en barnmatsburk och två lock, limpistol, nål och tråd, vadd och spets med tejp. Kanterna på tygbiten sicksackades, kanterna på det ena locket klippte jag bort med en plåtsax och det andra locket spraymålade jag vitt.


Jag tråcklade med vit sytråd runt tygbiten(1) och drog åt lite före jag fyllde den med vadd (2). För att skapa en halvcirkel placerade jag det andra locket (det utan kanter) innanför tyget (3) innan jag spände åt alla kanter (4). Med limpistol fäste jag själva dynan på det andra locket och limmade fast spetskanten (5).


Om man inte räknar med förberedelserna (tar ju en stund för färgen att torka), tog det inte alltför länge att göra några nåldynor.


Förutom att nåldynan står stabilt på bordet, har man dessutom förvaring åt diverse sytillbehör (kristaller, pärlor, knappar, nålar, band etc.) i burken.


No comments:

Post a Comment