Monday, April 11, 2016

Krittavla/griffeltavla DIY

Egentligen är det nog ett tag sedan jag gjorde tavlan, men glömde helt enkelt bort att skriva om den.

Först hade jag tänkt köpa en, hittade dock inte någon som både föll i smaken och dessutom var tillräckligt stor för att passa in i vår hall.


Letade ett tag på loppis efter gamla ramar i syfte att göra en egen men också det utan att hitta den rätta. Men hittade till sist en som dög i ett uthus vid vår sommarstuga, ramen i sig var betydligt enklare än vad jag hade tänkt mig men kom ändå att tjäna sitt syfte.


Slipade och sprutmålade den men vit möbelfärg. Själva botten på krittavlan är gjort av en metallskiva inhandlat på biltema, där också griffelfärgen fanns. Metallskivan är fäst bak på ramen med hjälp av limpistol. Upphängningen består av två krokar och järntråd. 


För att ge tavlan ett lite personligare intryck köpte jag magneter på Sinoopperi och limmande fast vita knappar på dem.

No comments:

Post a Comment