Friday, April 29, 2016

Klä och måla om en korg

Ibland dyker det upp saker här hemma hos oss, vars ursprung är okänt för mig. Denhär korgen hör till en av dessa mystiska ting, som bara har dykt upp från ingenstans, dessutom har den inte riktigt lyckats hitta en bra plats. Istället för att göra mig av med korgen tänkte jag göra ett försök på att förfina den så att den eventuellt smälter bättre in med resten av vår inredning.


Min första tanke var att förvara en del av mina halvfärdiga projekt i den. Har nämligen en hel del påbörjade projekt, i så gott som varenda rum, och korgen kunde således få rymma de påbörjade projekten som finns i sovrummet.



I sovrummet finns också stolarna som jag klädde/målade om för ett par år sedan, och det hade blivit över tillräckligt mycket tyg för att klä om korgen. För att få måtten rätt, sprättade jag upp sömmarna i det gamla tyget och ritade av mönstret direkt på det nya tyget. Delarna klipptes ut och syddes ihop. Jag använde vanligt vitt kantband av bomull för att göra fästningarna kring handtagen.
Korgen i sig spraymålades med vit hobbyfärg i tre lager.


Att få förvara mina projekt ostört i korgen var nog bara önsketänkande, färgen hade knappt torkat innan vår ettåring hade fyllt korgen med leksaker. Dock har jag hellre leksakerna i en korg på golvet än i sängen.



No comments:

Post a Comment