Sunday, March 27, 2016

Tilda apa


När jag gjorde babynestet blev det över lite tyg som jag har sökt användning för. I ett tidigare inlägg nämnde jag att jag fick boken "Tilda's Toy Box" i julklapp, och där fanns det bland annat en klättrande apa som troligtvis skulle passa bra i barnrummet.


Arbetsbeskrivningen var ganska kort och det fanns inga större oklarheter.
 Ansiktet skulle dock göras av ett annat material som enligt instruktionerna skulle limmas fast - Men valde istället att använda vitt tyg, sick-sacka runt kanterna och sy fast det.


Armar, ben och svans har en krok i ändan som gör att apan lätt kan hänga i olika handtag, lampor, dörrar etc. Det löns dock att ta det försiktigt när man vänder dessa delar efter att man har sytt dem, tyget spricker lätt i "krokarna" om man tar i för mycket. Fick nämligen själv göra om ett av benen två ggr innan jag fick det vänt utan att tyget sprack.



Det tog bara en kväll att göra denna apa, dvs ingen större uppoffring av tid.


No comments:

Post a Comment