Monday, February 23, 2015

Ett stort romantiskt lapptäcke

Inspirationen fick jag från boken "Tildan tapaan - Romanttinen ilme kotiisi".
Täcket är inte gjort enligt modellen i boken utan snarare en sammanfattning av olika idéer som finns beskriv i boken.


Här fick jag verkligen testa min uthållighet, det tog nämligen nästan två månader att slutföra projektet.

Förutom lappteknik fick jag också öva mig på att göra applikationer och broderier, som för övrigt gjordes för hand.





Broderierna och applikationerna planerades inte i början utan växte fram under arbetets gång. Men jag strävade efter att varenda enfärgade ruta skulle vara unik i fråga om detaljer, antingen genom storlek, placering, mönster eller färg.

Täckets baksida avspeglar täckets framsida ifråga om tyg även om broderierna och applikationerna endast finns på täckets framsida.

Återstå bara att se i vilken mån jag kommer att använda lapptäcket!

No comments:

Post a Comment